Livet i karibien! mye bilder

heeej!

Nå er jeg på dag 5 her i cabarete og jeg har allerede opplevd så mye!

Kan starte med alle menneskene som jeg bor med.Vi er 22(?) studenter som bor sammen i vårt egne lille "hotell" som heter hummingbird. Jeg deler leilighet med ei herlig jente som heter Therese! Vi ble kjent før vi reiste over nett fordi vi begge skulle ta samme fly. vi bestemte oss for at vi skulle møtes på oslo lufthavn et par timer før flyet, spise frokost sammen så sitte sammen på den lange flyturen!

Flyturen gikk først fra Gardemoen til Frankfurt-så fra Frankfurt og ned hit :) Flyplassen heter Puerto Plata. På flyplassen ble vi møtt av 2 superhyggelige damer som deretter hjalp oss med alt bagasje og buss til hjemturen. Det var så utrolig deilig og varmt og komme hit. Det var mørkt her så jeg fikk ikke sett utsikten fra flyet idet vi var på vei til å lande, men når vi kom så lyna og tordna det så det var ganske spesielt å fly igjennom lynskyer! (aldri gjort det før, så hehe).

Når vi kom frem til Hotellet vårt så ble vi møtt av lærerne, kordinatorene og våre vakter! Også et par andre folk som er dominikanske. Vi ble møtt med velkomstdrink i døren, de tok bagasjen for oss, så satt vi oss ned på "fellesplassen" våres og koste oss til levende dominikansk musikk. Senere fikk vi også alt av informasjon før vi vandret inn på rommene våres! Jeg og Therese har gjort det veldig fint her vi bor. Stearinlys og alt! Jeg får en sånn beroligende deilig følelse inni meg når jeg er her pga alle de lydene fra gresshopper. Vet ikke hvorfor, men det er bare noe med de. Rommene våres er utstyrt med et super aircondition annlegg som ligger og blåser på oss når vi sover om natta, så selvom det er 30 grader ute har vi 22 her inne.

Jeg pakket med meg 28kg bagasje og hadde vel ca en 13 kg i håndbagasje. Var ikke lett å pakke til en tur som varer i 3 mnd! Skolen jeg studerer med heter Studyaway for de som lurte på det. Jeg er her å tar opp fag jeg ikke har fra før av som f.eks matte, historie og kroppsøvning. Skolen her er veldig annerledes enn fra i Norge. For det første så har jeg skoledager på kun 3-4 timer. Resten studerer vi på egenhånd! Klasserommene og resten av skolen vår generelt ser helt enkel og grei ut. Vi har aircondition for skolene er helt nye. Den ble pusset opp rett før vi kom hit.
Haha! sjekk deet fjeset. huff. vet ikke hva jeg drev med..

For og komme oss rundt omkring her tar vi noe som kalles for moto. Det er da såklart mopeder som man bare vinker til så kjører de deg dit du skal. Gjerne 5 stk på en liten mopedtaxi. Man kan ta vanlig taxi også, men prisen er litt høyere og i tillegg er det egentlig ganske fun og sitte på med disse mototaxiene og det er også utrolig billig. Koster vel ca 7-8 kr !!! Her nede bruker vi penger som heter pesos. 100 pesos er ca 15 norske kroner. Klokkeslettet er også veldig annerledes. Nå er klokka 21.40 imens hos dere er klokka 03.40. Dere ligger altså 6 timer forran oss :)

I gatene her går det ville esler og hester. Er en god del villhester her. Store padder, gekkoer, hunder, høner, havskilpadder etc! dyrelivet er annerledes her enn hva vi har det i Norge. Vakten våres her og veldig mange andre bærer også store gevær som jeg stadig hører at de lader. Kniver i buksene sine! Det er et syn som jeg ikke helt har vendt meg til enda, men det kommer seg etterhvert.

Strendene her er helt fantastiske! Palmetrær, kokosnøtter, lyseblått hav, nydelige rev og hvit ren sand. Grei service også! Vi har hatt stekende sol hver eneste dag, 30-35 grader , litt småregn noen ganger, men ellers helt fantastisk. Jeg er så solbrent at det ser ut som at jeg har på meg bikini når jeg ikke har det. Vi tilbringer jo store deler av dagen i bikini, noe som gjør at hvite meg bli til en tomat, men bare vent! Brun blir jeg :)

Her om dagen var jeg og alle andre studentene våre på surfestranda og fikk surfekurs. Jeg har lært meg å surfe og jeg er den fødte surfer! hihi. Jeg klarte det perfekt på første forsøk så nå er det på tidet å prøve med større bølger. Hvis du søker opp stedet jeg bor på så finner du ut at stedet er kjent for surfingen. Hele dagen lang surfer folk på strendene. Kite-surfing er det jeg har sett mest til.
Folkene her er så hyggelige! jeg har fått meg så mange nye venner her nede : )

I går var vi også på en dominikansk aften i landsbyen hos en av lokalfolkene her nede. Det var mange barn og voksne, alle danset og humøret var helt på topp! Barna her svinger på hender og hofter på en måte som er helt insane! De er så flinke og så ivrige og glade. Godt å se hvor mye de setter pris på vårt selvskap og at de smiler og er glade selvom de bor veldig fattig og ikke har den levestandarden som vi har. Jeg tok frem iphonen min og satt på candycrush! barna hadde aldri vært borti noe sånt før så de sto i kø for å prøve. Jeg ble så forelsket i de små fine barna. Vi hadde liveband der som slo på trommer,spilte gitar og sang for harde livet! jeg danset masse med barna(noe som de elsket) og det var kjempe koselig:)

Dette har vært en fantastisk oppstartsuke og vi har myyyyyyyyye mer i vente! dykking, mer surfing, skole, opplevelsesresier og mye annet. Vi har internett her på hotellet, men jeg har hatt det veldig travelt så derfor har jeg ikke blogget før nå. Har fått så mye inntrykk allerede. Bare posetivt hittil. Jeg kommer til å oppdatere dere så ofte som mulig:)

Jeg bruker da instagram hvor jeg legger ut bilder av det meste jeg gjør her nede. Masse fine bilder så om det skulle være sånn at du vil følge med skikkelig så heter jeg malinelskerlucas på instagram :)

dette tok meg lang tid! nå er klokken 23.16 her. 05.17 hos dere! har skole i morgen så nå er det sengetid på meg. sov godt folkens så blogges vi senere ^^.

Torill Skorstad

19.08.2013 kl.07:27

Ser du koser deg,mange fine bilder du har,stor klem

May Helen Svendsen

19.08.2013 kl.09:55

Så kjekt å se at du blogger igjen :) Kose deg der nede =)

MALIN ANGELICA

19.08.2013 kl.16:43

Torill Skorstad: takk for det :D koser meg kjempe masse og lærerne her er utrolig snille. Det er egentlig alle som er her så jeg nyter oppholdet ^^

Skriv kommentar til dette innlegget

Mitt navn er Malin Angelica! ✞ 19 år gammel. Statusen er singel, bloggen skal handle om reise ツ